En del av min dag har jag ägnat mig åt detta...

Igår sa jag att jag hade hunnit måla mitt skrivbord, Och idag när det hade torkat så tyckte jag att botten av lådorna såg så tråkiga ut...


Detta var inte den värsta, men det var färg sånt som inte gick bort i lådorna hur mycke men än skrubbade så jag...


Drog fram pärmarna med tapeter som vi har och la tapeter i lådornas botten.


Detta är den stora lådan i mitten.


En av om små lådorna, eftersom det bara är små stuvbitar av tapeterna är det olika i alla lådor, det ser himla gulligt ut så med.








Den översta lådan åt höger var delad på mitten så jag tapetserade mittendelen med.


Sen hade jag fler papper än lådor så det fick bli två olika i den delade lådan och jag tycker allt det blev riktigt bra:)


Och såhär blev det när man stoppade saker i lådorna.


Och detta gjorde jag även för en stund sen...

... En liten spargris, kan man ju inte säga, en sparkonservburk. Till Vintage mässan iaf.





Darr, darr.

Nu har jag inget att göra så jag kan ju beskriva hur man gör, inte för att jag tror att någon bryr sig men.

Detta behöver du:

Konservburk, superlim, sax, band, måttband och någon form av papper, jag använde mig av tapet.

1. Ta ut innehållet ur konservburken, tvätta den och bort med ettiketten.
2. Mät höjden + omkretsen på burken, klipp ut pappret efter måtten men lägg på tre - fyra cm på omkretsen, klistra sen på.
3. Klistra på bandet runt. Gör sen en lös tosett och klistra på där ändarna möts.
Gör sen lika dant med det andra bandet.

Och sen.. TATA en färdig sparkonservburk eller vad man nu vill använda det till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0